366 bilder – bildspel

366 bilder from Karin Wijk on Vimeo.

Premiär!! Detta är mitt allra första riktiga bildspel, som jag kämpat rätt länge med. Har gjort allt i LR3, och tyvärr har problemen avlöst varann. Kanske inte ser så avancerat ut men jag har varit på väg att ge upp flera gånger, med flera långa pauser, men nu är det färdigt. Jag är nästan helt nöjd.  Att synka bilderna med musiken är inte helt lätt. Har fått lite värdefulla tips och sökt på nätet och efter några chansningar, trix och fix fick jag musiken att synka som jag ville, men fick betala genom att musiken inte riktigt räckte, vilket resulterade i att några toner går igen på slutet.  Att få bilderna i passande ordning har det  också varit en hel del pyssel med och där känner jag mig inte riktigt nöjd, men har lärt mig massor. Vissa övergångar är jag mer nöjd med än andra. Egentligen skulle jag önskat att kunna stanna vissa bilder längre och kört på snabbare med vissa, för att få en mer spännande effekt, men dessa funktioner finns inte i LR3… inte vad jag har upptäckt iallafall.  Men men, någon gång måste man sätta ner foten och säga att nu är det klart…annars är risken att det aldrig blir klart.  Jag är ärligt talat lite impad av mig själv och att jag fick ihop det ändå, trots mitt svala intresse för teknik. Det är också svårt att hitta bra musik som dessutom är royaltyfri. Men denna låt kändes mest rätt av de jag hittade. Låten går helt klart mer i moll än dur, men med några hoppfulla inslag .  Som sonen sa nyss när jag spelade upp den ” Å varför låter det  så sorgligt”.  Ja, hellre moll än dur, säger jag.  Den royalty-fria musiken har jag hittat på http://incompetech.com/

Har ni cirka 6 minuter över…? Sätt er bekvämt och låt er dras med i ett lugnt tempo där jag välkomnar er in i mitt 2012.

6 thoughts on “366 bilder – bildspel

Kommentera

